رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه‌ای (مدظله العالی):  
ـ‌ بسیج به معنی حضور و آمادگی در همان نقطه‌ای است که اسلام و قرآن و امام زمان (ارواحناه و فداه) و این انقلاب مقدس به آن نیازمند است.

ـ پیوند میان بسیجیان عزیز و حضرت ولی عصر (ارواحناه و فداه) مهدی موعود عزیز یک پیوند ناگسستنی و همیشگی است.

  ـ شما جوانان بسیجی و سپاهی و جوانان مؤمن آگاهی را با احساس مسئولیت و شور و شعور همراه کردید.

ـ نیروهای نظامی و بسیجی ما مؤمن و با اخلاصند و به عنوان پشتوانه‌ای که هیچ خدشه‌ای در آن راه ندارد, محسوب می‌شوند.

ـ انکار بسیج, انکار بزرگترین ضرورت و مصلحت برای کشور است.

ـ اگر بسیج در دوران پس از جنگ نبود و اگر امروز هم نباشد, کمیت این انقلاب و این نظام واهمة حرکتهای سازندة این کشور لنگ است.

ـ انکار بسیج و بی‌احترامی به آن یا نابخردانه است یا خائنانه است.

ـ تا وقتی که این کشور و این ملت به امنیت احتیاج دارد, به نیروهای بسیج, به انگیزة بسیح به سازماندهی بسیجی و به عشق و ایمان بسیجی احتیاج است.

ـ فرزندان بسیحی‌ام با حضور خود در هر صحنه‌ای که لازم است دشمنان زبون را مرعوب و منکوب سازند.



ـ بسیج, یعنی نیروی کارآمد کشور برای همة میدانها



ـ همه جا چیزی شبیه بسیج هست, تنها به این درخشندگی, به این فراگیری, به این زیبایی, به این فداکاری, من در جایی سراغ ندارم.



ـ این فداکاری, من در جایی سراغ ندارم.

ـ نیروی عظیم بسیج مردمی است, این بسیج در همة قشرها هست.

ـ بسیج, اختصاص به یک منطقة جغرافیایی ویک منطقة انسانی و طبقاتی و قشری ندارد, همه جا هست.

ـ ایمان عاشقانه, ایمان عمیق, ایمان توأم با عواطف که از خصوصیات ملت ایران است باعث درخشان شدن بسیج شد.

ـ دانشجوی بسیجی دشمن کمین گرفته را از یاد نمی‌برد و غافلانه خو و دانشگاه و کشورش را به دست تطاول دشمن نمی‌سپرد.

ـ بسیاری از پیشرفتهای کشور مرهون تفکر بسیجی است.

ـ هریک از آحاد قشرهای مختلف جامعه که دارای روحیة حساس مسئولیت و ایمان باشد, بسیجی است.

 ـ بسیاری از پیشرفتها و موفقیتهای نظام اسلامی در عرصه‌های مختلف مرهون تفکر و میل بسیجی است .

بیانات در دیدار هزاران نفر از بسیجیان استان قم‌ که برای مشاهده ی آن میتوانید به ادامه ی مطلب مراجعه کنید.

 



ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 3 ارديبهشت 1395برچسب:, | 3:18 بعد از ظهر | نویسنده : سربازان سایبری امام زمان(عج) |

امام خامنه‌ای در بیانات خود در دیدار با جمعی از فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و پدافند هوایی ضمن اعلام حمایت از مذاکره‌کنندگان هسته‌ای کشورمان در فرآیند گفتگوها از فرمول توافق دومرحله‌ای ــ نخست توافق سیاسی در باب کلیات و سپس توافق درباره جزئیات  ــ ابراز نارضایتی کردند.

در گزارش حاضر نگاهی خواهیم داشت به انعکاس فرمایشات امام خامنه‌ای درباره مذاکرات هسته‌ای در برخی رسانه‌های مطرح منطقه‌ای و بین‌المللی:

خبرگزاری فرانسه: رهبر ایران می‌گوید توافق نکردن بهتر از توافق بد است

خبرگزاری ترند آذربایجان: رهبر ایران مخالف توافق هسته‌ای دومرحله‌ای است

لس‌آنجلس‌تایمز: رهبر ایران می‌گوید از توافقی که بتواند منعقد شود حمایت می‌کند

اکونومیست‌تایمز: رهبر معظم ایران: عدم‌توافق بهتر از توافق بد است

بی‌بی‌سی: مذاکرات هسته‌ای ایران: رهبر معظم می‌گوید توافق نکردن بهتر از توافق بد است

بلومبرگ: رهبر ایران می‌گوید عدم‌توافق بهتر از توافق بد است

وال‌استریت‌ژورنال: [امام] خامنه‌ای توافق هسته‌ای را مشروط کرد

ای‌بی‌سی‌نیوز: عدم‌توافق بهتر از توافق بد است

دیلی‌استار: رهبر ایران می‌گوید مصالحه منصفانه را می‌پذیرد

شینهوا: رهبر ایران می‌گوید عدم‌توافق بهتر از توافق بد است

آیریش تایمز: آیت‌الله [خامنه‌ای] می‌گوید ایران آماده پذیرش توافق هسته‌ای منصفانه با غرب است

رویترز: [امام] خامنه‌ای می‌گوید ایران مصالحه هسته‌ای منصفانه را می‌پذیرد

 المیادین: سید علی خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی ایران می‌گوید که بررسی کلیات و سپس جزئیات از سوی طرف مقابل در مذاکرات صرفاً شیوه‌ای برای بهانه تراشی است و تأکید کرد که عدم‌توافق بهتر از توافق بدی است که ضامن حفظ عزت و کرامت ملت ایران نباشد.

المنار: امام خامنه‌ای در دیدار با فرماندهان و کادر نیروهای هوایی ایران گفت: “من توافق هسته‌ای را که بتواند اجرایی شود تأیید می‌کنم ولی با هر گونه توافق بدی مخالفم”

العهد لبنان: امام خامنه‌ای: تیم مذاکره کننده برای باز پس گرفتن تحریم‌ها از دشمن تلاش می‌کنند. العهد در ادامه نوشت که آیت الله العظمی خامنه‌ای تأکید کرد که ملت ایران هیچ‌گاه زیر بار هیچ باج خواهی و زورگویی نمی‌رود.

العربیه: رهبر ایران از مصالحه هسته‌ای “خوب” حمایت می‌کند



تاريخ : جمعه 3 ارديبهشت 1395برچسب:, | 11:9 قبل از ظهر | نویسنده : سربازان سایبری امام زمان(عج) |

 

«جناح مؤمن انقلابی» و دغدغه رهبرانقلاب

 

اسفند ۸, ۱۳۹۴ جوان مؤمن و انقلابی باید بداند که تجربه انقلاب نشان داده است «گسترش کار فرهنگی او نقش بسیار زیادی را در پیشرفت این کشور و در ایستادگی در مقابل دشمنان این ملّت، ایفا کرده است.

 

 

 مطلب زیر به جمعی از سخنان رهبر انقلاب که در آن به دغدغه رهبر انقلاب اسلامی درباره جناح مومن انقلابی و فرهنگی و نقش آنها در مقابله با نفوذ فرهنگی دشمن اشاره شده است.

۱٫ «در عرصه‌ی فرهنگ، بنده به معنای واقعىِ کلمه، احساس نگرانی میکنم و حقیقتاً دغدغه دارم. این دغدغه از آن دغدغه‌هایی است که آدمی‌به خاطر آن، گاهی ممکن است نصفِ شب هم از خواب بیدار شود و به درگاه پروردگار تضرّع کند. من چنین دغدغه‌ای دارم.»

این جملات را ۲۱ سال قبل، رهبر انقلاب در دیدار جمعی از افسران و فرماندهان جبهه فرهنگی انقلاب، که آنها‌را به «۳۱۳ مجاهد جنگ بدر»، تشبیه کردند، بیان فرمودند. نبرد در عرصه فرهنگ، به جایی رسید تا امروز به‌صورت آشکار مشاور وزیر خارجه امریکا در سخنانش می‌گوید: “سیاست آمریکا تغییر رفتار ایران است و نه براندازی که از اهداف اصلی سیاست خارجی دولت بوش بود.”

این راهبرد از جنس همان‌چیزی است که رهبر انقلاب ۶ ماه پیش به آن اشاره کردند که «آنچه ما امروز در زبان مستکبرین و مخالفین مشاهده میکنیم که با «تغییر رفتار» از آن یاد میکنند – گاهی میگویند ما تغییر نظام را نمیخواهیم، تغییر رفتار را میخواهیم- تغییر رفتار با تغییر نظام هیچ تفاوتی ندارد؛ درست همان است؛ یعنی تغییر آن سیرت اسلامی؛ این معنای تغییر رفتار است. تغییر رفتار یعنی شما از آن چیزهایی که از لوازم قطعی و حتمی‌حرکت به آن سرمنزل است، دست بردارید؛ از آن کوتاه بیایید و نسبت به آن، اهتمام خودتان را از دست بدهید؛ این معنای تغییر رفتار است» (۲۱/۱۲/۹۳)

۲٫ در این میان آن‌چیزی که کانون رخنه دشمن برای تغییر رفتار است؛ حوزه فرهنگ است. زیرا «فرهنگ، به معنای هوایی است که ما تنفّس میکنیم؛ شما ناچار هوا را تنفّس میکنید، چه بخواهید، چه نخواهید؛ اگر این هوا تمیز باشد، آثاری دارد در بدن شما؛ اگر این هوا کثیف باشد، آثار دیگری دارد. فرهنگ یک کشور مثل هوا است…» به دلیل همین تاثیرگذاری فرهنگ بر رفتار است که «تمرکز دشمنان بر روی فرهنگ بیشتر از همه جا است.» که اگر «نفوذ فرهنگی» رخ دهد، «مقدمه نفوذ سیاسی و نفوذ اقتصادی دشمن است؛ و دشمن امروز به همین نفوذ دلبسته است. فرهنگ جای شوخی و بی‌ملاحظگی نیست و رخنه‌های فرهنگی نیز به آسانی قابل ترمیم نیست.» (۱۵/۱۲/۹۳) تمرکز دشمن بر روی تغییر فرهنگ را سال‌هاست که با نام «تهاجم فرهنگی» می‌شناسیم.

فیلم‌های‌هالیوودی، کتاب، بازیهای اینترنتی، اسباب‌بازیهای وارداتی، کالاها‌و برندهای تجاری- فرهنگی مانند مک‌دونالد، باربی، مرد عنکبوتی، بتمن، شبکه‌های ماهواره‌ای، کتابهای آموزش زبان که منتقل‌کننده‌ی سبک زندگی غربی به نوجوان است؛ همه نمونه‌هایی از لشگر فرهنگی غرب برای رخنه در جوامعی مانند ایران است. پروژه‌های تبلیغاتی اسلام‌هراسی، شیعه‌هراسی، ناامیدسازی مردم و… هم جزیی از اقدامات تبلیغاتی استکبار برای دست‌یابی به هدف «تغییر رفتار ایرانیان» است.

۳٫ آرایش صحنه و جبهه‌بندی که بین نظام سلطه و محور مقاومت به‌وجود آمده، حکایت از منازعه‌ای سخت دارد. نبردی که برنده به دو مولفه مهم احتیاج دارد: «کار و ابتکار» و آنکه می‌تواند و باید در مقابل این نفوذ و رخنه فرهنگی، محکم‌تر از همیشه جبهه‌آرایی کند و بایستد، جناح فرهنگی مومن و انقلابی است. اما لازم است در این کارزار فرهنگی، علاوه بر شناسایی طرح نفوذ دشمن به چند نکته مهم توجه شود:

الف. در مقابل این آرایش در جبهه دشمن حرکت‌های فردی جواب نمی‌دهد.

ب.«حفظ وحدت» در این جبهه و «عدم غفلت از نقشه دشمن» دو شرط لازم تحرک در این نبرد است.

ج.«در مقابل فرهنگ مهاجم، بدترین، زشت‌ترین و خسارت‌بارترین کار، انفعال است. منفعل شدن و پذیرفتن تهاجم دشمن، خطایی است که بایستی از آن پرهیز کرد.» ۱۹/۹/۹۲

د.هدف‌گذاری ما این باشد که «همه‌ی اسلام – اسلام به کامله، به تمامه – در جامعه‌ی ما تحقّق پیدا کند.» (۲۱/۱۲/۹۳) در پایان جوان مؤمن و انقلابی باید بداند که تجربه انقلاب نشان داده است «گسترش کار فرهنگی او نقش بسیار زیادی را در پیشرفت این کشور و در ایستادگی در مقابل دشمنان این ملّت، ایفا کرده است. (۱/۱/۹۳)»

ب.«حفظ وحدت» در این جبهه و «عدم غفلت از نقشه دشمن» دو شرط لازم تحرک در این نبرد است.

ج.«در مقابل فرهنگ مهاجم، بدترین، زشت‌ترین و خسارت‌بارترین کار، انفعال است. منفعل شدن و پذیرفتن تهاجم دشمن، خطایی است که بایستی از آن پرهیز کرد.» ۱۹/۹/۹۲

د.هدف‌گذاری ما این باشد که «همه‌ی اسلام – اسلام به کامله، به تمامه – در جامعه‌ی ما تحقّق پیدا کند.» (۲۱/۱۲/۹۳) در پایان جوان مؤمن و انقلابی باید بداند که تجربه انقلاب نشان داده است «گسترش کار فرهنگی او نقش بسیار زیادی را در پیشرفت این کشور و در ایستادگی در مقابل دشمنان این ملّت، ایفا کرده است. (۱/۱/۹۳)»



تاريخ : پنج شنبه 2 ارديبهشت 1395برچسب:دغدغه های رهبری,پایگاه شهید بهشتی,, | 4:47 بعد از ظهر | نویسنده : سربازان سایبری امام زمان(عج) |
صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد