طرح صالحین1395.2.23

نام حلقه:شهید بهشتی   سرحلقه:فرزاد محمدی

موضوع حلقۀ شهید بهشتی در مورد مهدویت و دلایل غیبت امام زمان(عج)بود که گزیده ای مطالب ذکر شده در این حلقه به شرح زیر می باشد:

اعضای این حلقه معتقد بودند: یکی از دلایل غیبت امام زمان(عج)زنده بودن آن حضرت بود.زیرا که انسان های شیطان صفت می خواستند مانند ائمه قبل از ایشان،امام زمان(عج)را نیز به شهادت برسانند.خداوند ارادۀخود را براین اساس قرار داد که ایشان در پس پردۀ غیبت انسان ها و شیعیان را رهنمون باشند.نوع بهرمندی انسان ها از امام عصر (عج)دردوران غیبت مانندبهرمندی از خورشید است زمانی که پشت ابر می باشد.

سخنان سر حلقه: بعضی انسان ها مدعی هستند که ما مانند مردم زمان امام زمان(عج) نیستیم و مشتاق زیارت آن حضرت هستیم در پاسخ به آن انسان ها باید گفت که مردم کوفه هم بی صبرانه مشتاق دیدار اباعبدالله الحسین(ع)بودند اما در آخر چه کردند با پسر فاطمه(س)همان افرادی که زیر نامۀمسلم بن عقیل(ع)_که مبتنی بر دعوت امام(ع) به کوفه بود_امضاکردند،کمربه قتل آن حضرت بستند.ازکجا معلوم شما نیز مانند آنان عمل نکنید.

بعضی ها مشکل اصلی غیبت امام(عج)را نبودن یار برای آن حضرت میدانند،مشکل اصلی این است که به بی امامی عادت کرده اند وبا شرایط بی امامی خو گرفته اند.

 تا200سال بعد از شهادت امام حسین(ع)قبر ایشان تخریب شد،شخم زده شد،گندم کاشته شد اما امروزه می بینیم که در روز اربعین27میلیون نفر از مردم سراسرجهان چه مسلمان،چه غیر مسلمان،چه شیعه و چه غیر شیعه در گرد آن حضرت جمع میشوند و شعار لبیک یا حسین سر میدهنددلیل این همه ارادت حق بودن ایشان است. و وقتی امام زمان(عج) ظهور کند می شود مصداق آیه«جاء الحق و زهق الباطل»

نام حلقه:شهیدچمران   سر حلقه ابراهیم اشراقی

موضوع حلقۀ شهید چمران _ مخصوص کودکان و نوجوانان _،مبانی اعتقادی بود مطالب گفته شده توسط سر حلقه به شرح ذیل می باشند

از تمامی انسان ها در طول زندگی3سوال پرسیده می شود:1-مبدأ آفرینش کجاو در چه زمانی بوده است.2-هدف از آفرینش انسان و آمدن به جهان چه چیزی بوده است3-و در نهایت به کجا می رویم؟

ما باید این3سوال را همواره در زندگی از خود بپرسیم و به پاسخ آن فکر کنیم تا به کمال حقیقی برسیم.

خداوند تبارک و تعالی در وجود ما حسی قرار داده که به ما الهام می کند چه کاری خوب و چه کاری بد است که این حس همان نفس لوامه است که بعضی انسان ها آن را با نام وجدان می شناسند.

 

 

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : جمعه 24 ارديبهشت 1395برچسب:طرح صالحین, | 2:21 بعد از ظهر | نویسنده : سربازان سایبری امام زمان(عج) |